:: VIGI Modell ::

BVV "E" típus
Avagy a "régi 2-es"

A Budapesti Városi Vasút (BVV), 1902-ben 10 darab "E" kocsit (később 2400-2409 psz.) szerzett be a
Schlik gyártól. A 20-as, 30-as években sárgára átfestve a képen látható változatban a kettes viszonylaton
közlekedett a Rudolf trónörökös (ma Jászai Mari) tértől, a Klauzál téren át a Keleti pályaudvarig,
később csak a Rókus kórházig. 1949-ben a 2401-2409, 2400-2402, 2403-2404 számú kocsikat
ikresítették, és ezek a 2318-2323 pályaszámokat kapták meg. Néhány kocsi később vidékre került.

Utólag motorizálható, a hozzá való Halling-féle motortípus: Varioantrieb mit Vollrad (30 mm)

Az "E" kocsi bemutatása
Számos részlet ki lett dolgozva rajta, így a modell elnyerte a végleges formáját.




Először is kidolgozottabb lett a tetőöntvény: felkerültek a csigák és a lécek.




Elkészültek a fotómaratott, rácsos ajtók is, amelyek pontosan visszaadják az eredeti formáját.




Az oldalfalra domborítással rákrültek az osztólécek.



Jellegzetes volt, hogy minden eredeti kocsin volt egy Knorr-féle úgynevezett "csapágylégsűrítő" berendezés az egyik kerék csapágyazásán. Ez a szerkezet állította elő a sűrített levegőt a légfékek számára, amíg a kocsi mozgásban volt.


A Schlick gyár által a BVV társaság részére gyártott kocsik további jellegzetessége volt, hogy az alváz négy hossztartó gerendája a peronrész alatt a kocsi elejéig futott, így elölnézetben és oldalnézetben is látható volt.





<< Vissza